Привлякохме 13 745 лева дарения, голямата част са от компании
В края на ноември ние от фондация BCause ви приканихме заедно да отбележим #ЩедриятВторник или #GivingTuesday, както го наричат в англоезичния свят. И както отвсякъде валят неустоими предложения за изгодни покупки в Черния петък, така да залеем ефира с разкази за добри хора, благородни каузи и щедри дарения. От своя страна обещахме в рамките на една седмица - от 28 ноември до 5 декември да подкрепим организациите, които набират дарения за своите каузи през Платформата.бг (platformata.bg) с реклама във фейсбук и с бонус за най-ефективните.
Какво се случи в седмицата ни, посветена на #ЩедриятВторник.
Седем каузи набираха дарения през Платформата.бг (platformata.bg). Това бяха: "Оле Мале" работилници за допълнителен доход на майки на деца с увреждания на МАЙКО МИЛА, транспортиране на подарена лешоядка, която ще върне брадатия лешояд в природата на България със Спасителен център за диви животни "Зелени Балкани"; самостоятелни помещения за първи път в живота на 10 млади хора с увреждания в Луковит; уроци за силен характер за 300 деца с Характер.бг; съоръжение за игра на децата на Фондация "Конкордия България", оборудване на кът за тийнейджъри в Регионална библиотека "Христо Ботев" град Враца и две стипендии Готови за успех!
Изтеглихме жребий и рекламата във фейсбук бе спечелена първо от Спасителния център „Зелени Балкани“, а после - от каузата в Луковит. Всички писаха, споделяха, каниха дарители.
След края можем да отчетем 13 745 лева. Малка част от тях бяха дарени онлайн през Платформата.бг. Големи дарения направиха компании, а не частни дарители. Значими корпоративни дарения получиха два апела - Стипендантската програма „Готови за успех“ и Защитеното жилище за младежи с физически увреждания в гр. Луковит.
Поне пет са бързите изводи за успешни дарителски кампании по време на #ЩедриятВторник:
1. Успяват да привлекат дарения каузите, които имат история и са започнали по-отрано да разговарят с потенциалните дарители.
2. Платената реклама помага, но не е решаваща за успеха на дарителската кампания. Това че много хора ще научат за вас, не означава, че повечето ще станата ваши дарители.
3. Не се страхувайте да попитате компания дали ще дари за вашата кауза. Вероятността да каже „да“ е 50 на 100.
4. Да създадете апел или дарителска кампания в Платформата.бг или друг сайт за краудфъндинг е само първата стъпка. Нужно е хората да научат за вашата кампания, затова пишете, разказвайте, публикувайте.
5. Разказвайте истории. Хората подкрепят решения, а не проблеми и тези решения трябва да имат свое човешко лице. Точно историите на конкретни хора или ситуации ще ви помогнат да имате постоянна кампания за популяризиране без да сте скучни на аудиторията
Накрая да ви пожелаем всеки ден да бъде щедър на приятелства и обич!