На 28 май 2024 се проведе първото по рода си събитие за България „Meet the buyer“ - среща на социални и традиционни предприятия с цел създаване на търговски взаимоотношения и насърчаване на B2B взаимоотношения. Организатори бяха Фондация BCause в партньорство с Британско-българската бизнес асоциация (BBBA), а срещата е част от проекта BuySocial B2B Europe.
В залата на „Резонатор“ поканихме 10 социални предприятия и НПО да представят богатата палитра от стоки и услуги, от които фирмите в България могат да се възползват.
Все повече организации се ориентират към пазара, като се стремят да осигурят устойчивост и видимост на каузите си. Те знаят, че помощта за хората, с които работят, е най-ценна, когато и самите потребители на социалните услуги могат да се включат, да се изявят и да развият уменията си.
„Meet the buyer“ беше възможност за организациите да покажат, че хората в неравностойно положение не само търсят и очакват помощ, а имат качества, искат да работят, полагат услилия и са готови да предложат на корпоративните клиенти конкурентни стоки и услуги.
Представителите на компаниите се впечатлиха от професионализма и разнообразието от стоки и услуги на социалните предприятия. Бяха доволни да научат, че купувайки корпоративен подарък, организирайки обучение или тиймбилдинг за служителите, те могат да подкрепят значима обществена или екологична кауза.
Почти всички организации, които участваха в срещата, предлагат ръчно изработени сувенири като подаръци за клиенти и служители на фирмите. По-интересно е, че всяка една от тези организации предлага да се включите в техните дейности и в избоботването на техните продукти - невероятна възможност да изявите себе си, да се запознаете с хората и мисията им, като всъщност присъствате на нетрадиционен и вълнуващ тиймбилдинг.
След като презентациите приключиха, участниците в срещата общуваха помежду си, разгледаха прекрасните сувенири и научиха повече за предлаганите обучения и занимания за служители. Очакваме с нетърпение новини за създадени и реализирани партньорства.
И компаниите, и организациите споделиха, че има огромна нужда от такива събирания и с удоволствие биха дошли отново.
Фондация BCause чрез своя Център „Ринкър“ работи от 10 години за развитие на екосистемата на традиционното и социалното предприемачество в България.
“Професионализирането на работата на НПО в посока развитие на социалното предприемачество е съществена част от работата ни. Съчетанието на автентична кауза и работещ бизнес модел са основата, за създаване на стабилна екосистема. Следващата логична стъпка е разширяване на пазарните възможности и на потребители на техните услуги и продукти. Движението Buy Social набира бързо популярност в цяла Европа - вярваме, че България има своето ясно място и потенциал за развитие.
В следващите месеци ще предоставим обучения за развитие на капацитета както на СП така и на бизнеса по тази тема, както и ще организираме още такива срещи - за да отговорим на създадения интерес, за да привлечем още съмишленици.” каза Пенка Цветкова, Директор ''Бизнес развитие и международни отношения'' във Фондация BCause.
Кои организации представиха представиха свои услуги и продукти в първото издание на „Meet the buyer“
Фондация „Светът на Мария“ подкрепя хора с ментални увреждания. Предлагат професионален кетъринг, фирмени подаръци, подправки от новата си био градина.
Фин ръчен шоколад изработват хора в неравностойно положение в Stanimira Chocolate House.
Младежите от Фондация Конкордия получават своята първа работа в ателиетата за изработка на свещи и керамика, имат фризьорски салон и кухня за топла храна.
Опазването на околната среда е мисията на Фондация Биоразнобразие, които освен разнообразни подаръци, предлагат нови знания чрез развлечение – настолна игра, стая на загадките, разходки сред природата.
Жените, преживели насилие, от кризисния център на Фондация П.У.Л.С. изработват красиви сувенири, което е и част от възстановителната им терапия.
Украинки, живеещи в България, обединени от Фондация „За доброто“, създават социалната работилница „Къща за малки и големи мечти“, в която всяка жена може да се изяви в изработването на различни продукти – изделия, сувенири.
Фондация „Ела и ти“, чиято кауза е да направи света и природата достъпни за хората с увреждания, предлагат изделия от стъкло и тиймбилдинг за фирми.
„Фабрика за идеи“ разказа за програмата си„Резиденция Баба“,с която се грижат за възрастни хора в селата, а на срещата представиха свои чорапи и продукти, плетени от жените в селата, техните рецепти, както и преживявания и тиймбилдинги на село.
Фондация Emprove, която подкрепя жени преживели насилие, предлага корпоративни обучения за превенция на насилието на работното място.
Фондация „Мама има работа“ предлага корпоративни обучения за мениджъри и HR-и за подобряване на условията за работа на майки.
Събитието „Meet the buyer“ е част от проекта BuySocial B2B Europe, който обединява работа на 23 организации в 17 държави в Европа. Фондация BCause е българският партньор в проекта, който цели да създаде и надгради капацитета както на социалните предприятия, така и на традиционния бизнес, с цел да даде тласък за развитие на т.нар. social procurement - насърчаване на търговските взаимоотношения.
Научете повече за инициативата и се присъединете към европейското и глобално движение Buy Social Europe B2B днес като социално предприятие, традиционно предприятие, финансираща организация, национална или международна мрежа на социалните предприятия: https://buysocialeuropeb2b.eu/